Talhu Oy toimitusehdot

Huolto- ja korjauspalvelun sopimusehdot löydät täältä

Yhteystiedot

Asiakaspalvelun sähköposti: talhu@talhu.fi

Puhelin: 010 4249 400

Tilaaminen

Tilauksen jälkeen asiakkaalle toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin tilausvahvistus, josta ilmenee toimitusosoite, tuotteet, määrät ja hinnat sekä arvioitu toimitusaika. Pidätämme oikeuden muutoksiin. Jos hinta- tai tuotetiedot muuttuvat, myyjä sopii niistä asiakkaan kanssa ja asiakkaalla on oikeus halutessaan peruuttaa tilaus.

Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä näihin toimitusehtoihin. Pidätämme oikeuden ehtojen muutoksiin.

Hinta

Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa, kulloinkin voimassa oleva vero lisätään niihin. Tuotteiden hintoja päivitetään jatkuvasti.

Pidätämme oikeuden muuttaa hintaa tilauksen jälkeen, jos ilmoitettu hinta on niin selvästi virheellinen, että asiakkaan pitäisi ymmärtää hinta vääräksi, esimerkiksi pilkkuvirhe tai yksikkövirhe (kpl, erä, metri, rulla…). Myyjä ottaa hintamuutostapauksessa asiakkaaseen yhteyden ja asiakas voi halutessaan purkaa kaupan ilman kuluja.

Toimitusaika

Toimitusaika on tuotekohtainen arvio, joka näkyy verkkosivulla. Lopullinen toimitusaika määräytyy varastotilanteen, toimittajan valmistus- ja toimitusajan sekä kuljetusten vaatiman ajan mukaisesti. Emme vastaa toimituksen viivästymisen aiheuttamista kustannuksista.

Toimitustapa

Toimitustapa selviää tilausvahvistuksesta. Tuotteesta ja toimituspaikasta riippuen tuote toimitetaan suoraan toimitusosoitteeseen tai asiakas noutaa tuotteen noutopisteestä.

Suuret tuotteet toimitetaan jakeluauton viereen mahdollisimman lähelle toivottua toimitusosoitetta paikkaan, johon autolla voidaan päästä. Kuljetus ei sisällä tuotteen kantamista tästä eteenpäin eikä tuotteen asennusta tai vanhan tuotteen poisvientiä.

Suurien tuotteiden osalla kuljettaja pyrkii soittamaan asiakkaalle ennen tavaran toimittamista ja sopimaan tavaran vastaanotosta. Mikäli asiakas ei pääse vastaanottamaan tavaraa, hän voi sopia kuljettajan kanssa, miten toimitaan.

Toimituskustannukset

Tuotteiden toimituskustannukset kerrotaan ostoskorissa.

Toimituskustannukset koskevat Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Toimituksista ja kustannuksista saareen tai muille normaalin posti- ja jakelulogistiikan ulkopuolella oleville alueille on sovittava erikseen myyntipalvelumme kanssa.

Tuotteet voi tilata varastostamme Vantaalta noudettaviksi. Tuotteet, jotka on merkitty ”varastossa x kpl”, voi ostaa verkkokaupan hinnalla myös suoraan varastostamme.

Vastaanotto

Asiakkaan tulee huolehtia siitä, että hän vastaa antamaansa numeroon, kun kuljetusliike soittaa toimituksesta. Vastaanottajan tulee tarkastaa toimitus vastaanoton yhteydessä, ellei hän ole sopinut muusta menettelystä kuljetusliikkeen kanssa. Mikäli kuljetusliike ei tavoita asiakasta toimituksesta sopimiseksi, tavaraa ei voida toimittaa asiakkaalle. Mahdolliset ylimääräiset kuljetuskustannukset veloitetaan asiakkaalta.

Vastaanottotarkastus

Asiakkaan tulee tavaraa vastaanottaessaan tarkastaa, että toimitus on vahingoittumaton ja rahtikirjan mukainen. Jos asiakas huomaa tuotteessa tai paketoinnissa vaurion, hänen tulee merkitä se rahtikirjaan, ennen kuin hän allekirjoittaa toimituksen vastaanotetuksi. Rahtikirjamerkinnän lisäksi vauriosta pitää ilmoittaa sähköpostilla talhu@talhu.fi tai puhelimitse 010 4249 400 kolmen päivän sisällä kuljetuksen vastaanottamisesta.

Tuotteen suojaus ja varastointi

Asiakas on vastuussa tuotteen varastoinnista ja suojauksesta toimituksen jälkeen.

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

1. Toimitetuille uusille laitteille annetaan takuu, joka koskee valmistus- ja materiaalivirheitä. Takuu alkaa laitteen toimituksesta, takuuajan pituus on esitetty laitteen mukana tulleissa asiakirjoissa.

2. Takuun perusteella suoritetaan veloituksetta takuuaikana todetun takuun alaisen vian korjaus normaalina työaikana myyjän huoltokorjaamossa tai myyjän valtuuttamassa huoltoliikkeessä.

3. Takuusuoritusten edellytykset ovat seuraavat:

3.1  Laitteen tilaaja esittää myyjälle takuuvaatimuksen.

3.2  Laite toimitetaan huoltokorjaamoon heti, kun vika on todettu ja sen mukana seuraa selvitys, josta käy ilmi toimituspäivä, vian kuvaus sekä kuvaus laitteen käyttöolosuhteista.

3.3  Tilaajan tulee toimittaa laite myyjälle kuljetuksesta annettujen ohjeiden mukaisesti. Rahdin maksaa tilaaja, ellei siitä myyjän kanssa ole toisin sovittu.

3.4  Talhu Oy tai Talhun tarkastaa laitteen sen saatuaan ja ilmoittaa asiakkaalle kuuluuko vika takuun piiriin. Mikäli vika ei ole takuun alainen, Talhu sopii asiakkaan kanssa korjauksen veloituksesta tai muista jatkotoimista.

3.5 Talhun valtuuttama huoltoliike voi arvioida myös vian kuulumisen takuun piiriin, mutta huoltoliikkeen tulee aina vahvistuttaa arvio Talhu Oy:llä.

4. Takuusuorituksen toimitusehto on vapaasti myyjän varastossa ilman kuljetuspakkausta. Pakkauksen, rahdin ja vakuutuksen maksaa tilaaja. Kaikki takuuseen kuulumattomat kustannukset, kuten matka- ja odotustunnit, päivärahat , matkakulut sekä laitteen irrotus- ja uudelleenasennustyön kustannukset huolto- ja korjaustöiden veloitushintojen mukaisesti. Takuuseen kuulumattomista töistä sovitaan asiakkaan kanssa aina ennen korjaustöiden aloittamista. Takuun perusteella vaihdetut osat tulevat myyjän omaisuudeksi.

5. Takuun puitteissa kunnostetun tai korvatun laitteen takuu jatkuu alkuperäisen laitteen takuuajan loppuun.

6. Näihin takuuvelvoitteisiin ei kuulu:

6.1  Sellaisten vikojen korjaus , jotka aiheutuvat luonnollisesta kulumisesta, käyttövirheestä, muiden kuin myyjän tai hänen valtuuttamansa edustajan suorittamasta puutteellisesta tai virheellisestä huollosta tai mitoitusperusteista poikkeavista käyttöolosuhteista.

6.2  Viallisen laitteen aiheuttamien välittömien tai välillisten vahinkojen korvaus.

6.3  Vian korjaaminen , jos laitteeseen on suorittanut muutoksia tai korjauksia joku muu, kuin Talhun huoltokorjaamo tai Talhun valtuuttama huoltoliike.

7. Erimielisyyksien ratkaiseminen: Näiden toimitusehtojen tulkinnasta johtuvat erimielisyydet ratkaistaan, ellei toisin sovittu, myyjän kotipaikan alioikeudessa.

Asennus- ja käyttöohjeet

Laitteiden mukana toimitetaan aina käyttöohjeet ja mikäli laitteseen liittyy asennus, myös asennusohjeet. Telineiden osalta asennusohjeet on ladattavissa www.talhu.fi.

Huomattavaa on, että joidenkin laitteiden asennus saattaa edellyttää erillistä pätevyyttä (esimerkiksi sähkölaitteet) ja/tai erillisiä asennussuunnitelmia (esimerkiksi telineet tietyissä tapauksissa). Asiakas vastaa aina asennusten pätevyysvaatimusten toteuttamisesta.

Tilauksen peruuttaminen ja tuotteen palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus perua kauppa ja palauttaa tuote, mikäli se on jo lähetetty, 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Palautusoikeus ei koske tilauksen mukaan räätälöityjä tuotteita.

Palautuksesta tulee aina lähettää kirjallinen vaatimus asiakaspalveluumme talhu@talhu.fi, vaatimuksessa on esitettävä tilausnumero sekä syy palautukseen.

Palautustavasta on sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja edelleen myyntikelpoinen. Asiakas maksaa palauttamisen rahti- ja pakkauskustannukset. Kustannukset voi tiedustella etukäteen kuljetusliikkeeltä tai asiakaspalvelustamme.

Asiakasrekisteri

Asiakasrekisterimme on luottamuksellinen ja perustuu henkilötietolakiin (523/1999 10§). Emme luovuta rekisteritietoja ulkopuolisten käyttöön.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Collector Lasku/Osamaksu

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5 000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 3,80 € laskutuspalkkio).

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1–36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1 000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Jotta voisit maksaa laskun osamaksulla ja solmia tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta (oma.collector.fi) miten allekirjoitus tehdään.

Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Muut ehdot

Siltä osin, kuin näissä sopimusehdoissa ei ole muuta mainittu, noudatetaan Teknisen Kaupan yleisiä myyntiehtoja, ”TK Yleiset 2010”.